wtorek, 7 kwietnia 2015

Wielkanocne smakołyki / Easter treats

Wiele osób pytało mnie przed świętami o pomysły na sałatkę, na ciasto, na babkę itd..itp... dlatego postanowiłam to zebrać wszystko razem w jednym miejscu i pokazać Wam jak wyglądała nasza Wielkanoc od strony kulinarnej i jakie smakołyki znalazły się w tym roku na naszym stole :) Być może niektórzy stwierdzą, że umieszczanie teraz takiego posta to musztarda po obiedzie, ale stwierdziłam, że zamieszczę go właśnie teraz póki jeszcze wszystko pamiętam i mam fotki. Na przyszłą Wielkanoc będzie jak znalazł ;)

Oczywiście tradycyjnie nie mogło zabraknąć żurku z jajkiem, wiejską kiełbasą i  świeżo startym chrzanem:


Pieczona biała kiełbasa z  cebulką, suszonymi śliwkami i owinięta w szynkę szwarcwaldzką
(czasem zawijam ją też w plasterki bekonu):


Jajka faszerowane pastą chrzanowo-tuńczykową podawane z sosem wiosennym - dokładny przepis znajdziecie tutaj.


Sałatka brokułowa - według tego przepisu.


Babki robię różne - piaskowe, jogurtowe - właściwie co roku pojawia się jakaś inna. A w tym roku zrobiłam drożdżową z tego przepisu z połowy porcji. Lubię to ciasto bo jest takie 'mokre' i nie zsycha się tak szybko jak tradycyjne ciasto drożdżowe.



Sernik - pyszny, mokry, rozpływający się w ustach - kiedyś na pewno zamieszczę przepis na ten sernik, bo jest godny polecenia.



Święta minęły więc czas wracać do rzeczywistości i pomyśleć o jakichś lżejszych daniach :) Pozdrawiam serdecznie!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz!