wtorek, 27 grudnia 2016

Sałatka ryżowa / Rice salad

Zastanawiałam się jaką sałatkę zrobić na święta i przypomniałam sobie o sałatce, której strasznie dawno nie robiłam, a którą to wymyśliłyśmy z koleżankami jeszcze w akademiku - po prostu zrobiłyśmy sałatkę z tego co akurat miałyśmy w lodówce. Jako, że wyszła całkiem smaczna to sobie przepis zapisałam i nie raz już ją robiłam na różne imprezy, ale ostatnio jakoś o niej zupełnie zapomniałam. Czas więc był najwyższy żeby do niej wrócić :)
Sałatkę zrobiłam według naszego oryginalnego przepisu z jedną małą modyfikacją - dodałam jeszcze rukolę, gdyż miałam ochotę dodać jej odrobinę świeżości i lekkości. 


Sałatka ryżowa 
ok. szklanka ryżu ugotowana na sypko
puszka kukurydzy
puszka ananasa - kroimy w kostkę
10 dkg sera żółtego - kroimy w małą kostkę (najlepsze są sery o wyrazistym smaku - ja tym razem użyłam sera wędzonego)
10 dkg szynki - kroimy w małą kostkę 
duży por - kroimy, solimy i odstawiamy żeby zmiękł
duża garść pokrojonej rukoli 
majonez, jogurt naturalny (ja zazwyczaj daję w proporcji 1:1)
sól, pieprz - do smaku

Wszystkie składniki wrzucamy do miski, mieszamy, doprawiamy do smaku, odstawiamy na chwilkę żeby smaki się połączyły i zajadamy ze smakiem.

Pozdrawiam serdecznie!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz!