piątek, 6 lutego 2015

Sałatka śledziowa / Herring salad

W okresie jesienno-zimowym często robię sałatkę śledziową, ponieważ okazuje się, że całkiem sporo moich znajomych lubi śledzie. Moja sałatka jest bardzo prosta, tradycyjna, taka jak to się robiło z dawien dawna i może właśnie dlatego wszystkim smakuje.
Chyba by już zabrakło mi palców obu rąk i nóg :), by zliczyć ile osób brało na nią przepis. A przepis jest banalny - co więcej sałatkę robi się błyskawicznie, więc myślę że wielu osobom przypadnie do gustu. Jedyne o czym warto pamiętać, to to żeby zrobić ją trochę wcześniej, a nie bezpośrednio przed podaniem,  żeby smaki się 'przeżarły' - wtedy jest o niebo lepsza.

Sałatka śledziowa
tacka filetów śledziowych w oleju a'la Matjas
1 duża cebula
4-5 ogórków kiszonych
2 duże jabłka (najlepiej szara reneta)
puszka groszku zielonego
majonez
jogurt naturalny
sól, pieprz

Cebulę kroimy wcześniej w drobną kostkę, solimy i odstawiamy by zmiękła.  Jabłka i ogórki również kroimy w drobna kostkę. Śledzie kroimy tak jak lubimy - ja kroję je w takie wąskie paski. Gdy cebula trochę zmięknie dodajemy do niej resztę składników - śledzie, ogórki, jabłka i groszek. Majonez i jogurt (w proporcjach 1:1 - z reguły potrzeba ok. 2-3 łyżek jogurtu i 2-3 łyżek majonezu) mieszamy z pieprzem i ewentualnie solą - jeśli śledzie nie są  słone i dodajemy do sałatki (ja nie dodaję więcej soli bo posolona cebula i z reguły słone śledzie dla mnie wystarczą jeśli chodzi o słoność sałatki). Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy żeby smaki się połączyły. I gotowe! Naprawdę! :) Podajemy z pieczywem. Smacznego!

 

 Jestem pewna, że posmakuje wszystkim miłośnikom śledzi!
Pozdrawiam serdecznie!




4 komentarze:

  1. Wygląda smakowicie, zagości na moim stole już niedługo na tzw. wieczorze "śledziku", pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie polecam, u mnie znowu wczoraj gościła na stole i kolejny raz odniosła sukces :) pozdrawiam!

      Usuń
  2. Uwielbiam śledzie.... mhmmm :) Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz!