poniedziałek, 13 lipca 2015

Zupa z bobu i cukinii / Broad bean and courgette soup

Tak jak planowałam zrobiłam zupę z bobu - no nie z samego bobu, bo dodałam też cukinię i muszę stwierdzić, że całkiem nieźle wyszło to połączenie. 


Zupę zrobiłam w najprostszy możliwy sposób, tak jak robię większość zup-kremów. 
Wyglądało to tak:

Zupa z bobu i cukinii
4-6 szkl ugotowanego i obranego bobu (chyba że jest młody to nie trzeba obierać) 
mała cukinia 
1 cebula
4 ząbki czosnku
garść świeżego cząbru
garść świeżej bazylii
sok z cytryny 
sól, pieprz

do dekoracji: prażone pestki dyni i słonecznika i kilka gałązek świeżej kolendry 
dodatkowo: makaron z dyni makaronowej

Cebulę zeszkliłam na masełku, dodałam czosnek i chwilkę razem przesmażyłam. Następnie dodałam pokrojoną cukinię, posiekany świeży cząber i ugotowany bób i wszystko razem chwilkę poddusiłam. Przełożyłam wszystko do garnka, zalałam wodą i gotowałam aż warzywa całkiem zmiękły. Dodałam sok z cytryny, świeżą bazylię oraz sól i pieprz do smaku i wszystko razem zmiksowałam.
Podawałam z makaronem z dyni makaronowej, prażonymi pestkami dyni i słonecznika i gałązkami świeżej kolendry. Oczywiście ten makaron można śmiało pominąć jeśli nie macie takiej dyni, albo zastąpić go grzankami czy pieczywem np. czosnkowym.


Polecam tę zupę, bo chociaż był to mój debiut, to wyszła naprawdę dobra i na pewno jeszcze nie raz zagości na naszym stole. Poza tym, robi się ją bardzo prosto i w miarę szybko - czyli dokładnie tak jak lubię :)


Zaś na deser proponuję nową wersję crumble, czyli owoców pod kruszonką - wykonane według tego przepisu - tym razem owoce to mieszanka malin i porzeczek - nieziemsko dobre! :) 


  Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz!