czwartek, 13 października 2016

Zupa-krem z dyni / Pumpkin soup

Dawno temu zamieściłam na blogu przepis na zupę z dyni z tajskimi akcentami i muszę powiedzieć, że w sezonie dyniowym robię ją bardzo często i zupa ta nadal smakuje mojej rodzinie. Jest lekko pikantna, rozgrzewająca - po prostu idealna na jesienne i zimowe dni. Niemniej jednak dla odmiany, albo z powodu braku odpowiednich produktów robię czasem inne wersje zupy dyniowej - takie powiedziałabym bardziej tradycyjne. 


Dzisiaj na przykład zrobiłam ją tak:

Zupa-krem z dyni
ok. 3-4 szkl upieczonej dyni
1 marchewka
1 seler
1 cebula
1 papryka
3 ząbki czosnku
łyżka startego imbiru 
sól, pieprz, tymianek
sok z cytryny lub ocet winny do smaku
bulion 
Wszystkie warzywa pokroiłam, dodałam do nich imbir i tymianek i podsmażyłam na masełku. Podsmażone warzywa i upieczoną wcześniej dynię przełożyłam do garnka i zalałam wodą (gdyż nie miałam bulionu, ani czasu by go zrobić :)... jeśli macie bulion to zupa będzie oczywiście jeszcze lepsza, ale nawet bez bulionu jest niczego sobie :)
Doprawiłam solą, pieprzem i octem winnym i gotowałam ok. 15 min - aż warzywa zmiękły, po czym zmiksowałam wszystko uzyskując bardzo gęstą zupę-krem. 
Ja najbardziej lubię takie zupy jeść same bez żadnych dodatków, ewentualnie z prażonymi pestkami dyni lub słonecznika. Przez to, że są takie gęste są one dla mnie wystarczająco sycące, ale są tacy którzy potrzebują do zupy jakichś dodatków więc można ją podawać np. z grzankami i kleksem śmietany lub jogurtu. Jeśli nie jedliście jeszcze zupy z dyni to koniecznie spróbujcie, bo jest naprawdę smaczna. 


 Pozdrawiam serdecznie wszystkich dyniożerców!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz!