wtorek, 1 września 2015

Jeżynowe crumble / Blackberry crumble

Dzisiaj pomysł na kolejne, delikatnie zmodyfikowane crumble, czyli owoce pod kruszonką. Tym razem w ruch poszły jeżyny i gruszki. Jako, że nasza ogrodowa ostrężyna / jeżyna wyjątkowo obficie w tym roku obrodziła pomysł żeby zrobić z niej crumble był niejako nieunikniony :) Żeby troszkę złagodzić 'ostry' smak jeżyn dodałam do nich gruszkę. 


Jeżynowe crumble
W naczyniu wysmarowanym masłem i posypanym bułką tartą układamy jeżyny i pokrojoną w dużą kostkę gruszkę. Ponieważ jeżyny są dość kwaśne posypałam je delikatnie brązowym cukrem. Owoce posypujemy kruszonką, którą tym razem przygotowałam tak:
1 szkl mąki żytniej razowej 
1/2 szkl płatków owsianych
1/2 szkl brązowego cukru
1/2 kostki masła 
Wszystkie składniki łączymy ze sobą wyrabiając między palcami.
Zapiekamy aż owoce puszczą sok, a kruszonka się zarumieni.
Po raz pierwszy użyłam do zrobienia kruszonki mąki żytniej i muszę powiedzieć, że przypadł mi do gustu ten troszkę inny jej smak. Można oczywiście użyć mąki pszennej, ale polecam taki mały eksperyment z mąką żytnią - zobaczcie czy i Wam będzie smakować :) 


Polecam szczególnie miłośnikom ostrzejszych / kwaśniejszych / konkretniejszych smaków :) 
Pozdrawiam serdecznie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz!